Monday, June 13, 2011

10.000 Buddha


A szallodatol nem is olyan messze talaltam ezt a helyet, valami weboldalon. A 10.000 Buddha Monastery-t. Mivel reggel esett es burus volt az ido naivan azt gondoltam, hogy farmeros polos ido van. Hat tevedtem. A hoseg eso utan meg rosszabb. Annyira paras volt az ido, hogy csatakban folyt rolam az izzadtsag. Mivel, elsore nem sikerult megtalalnom a Buddhakat...betevedtem egy temetobe. Fel is lepcsoztem a domb tetejere, mikor rajottem, hogy ez nem az az ut ami a Buddhakhoz vezet. Lefele gondoltam megkerdezek valakit...Talaltam egy bufet, ahol mielott megszolaltam volna elme tettek egy laminalt papirt, hogy ha a Buddha templomot keresem menjek szepen le es ott balra fel. Mar teljesen szet voltam csuszva, es egy darab Buddha szobrot nem lattam meg.

Temeto bejarat

Emlekhelyek

Fentrol

Azert a kivancsisag legyozte a fizikai allapotomat, elindultam a megadott iranyba. Vegre meglattam a lepcsot ismet csak felfele, ket oldalon tobb szaz, vagy inkabb ezer Buddha szoborral. A lepcsok nem igazan akartak elfogyni, a szobrok sem. Ha volt ott 10.000 Buddha, akkor 10.000 lepcso is...vagy inkabb csak 1000, de tizszer annyinak tunt. A fulemrol is csopogott a viz, a polom teljesen atazott. Iszonyu meleg volt es nagyon paras a levego. Par holtpont utan vegre felertem, a  fenti bufes neni teli szajjal rohogott rajtam, ahogy kineztem. Kaptam tole egy jo nagy uveg hidegvizet. Persze nem ingyen!

Elegem volt picit...de a kivancsi Buddhak csak mosolyogtak!

Megerte felmaszni es latni azt a rengetek kicsi es nagy szobrot. A hoseg ellenere azert megjelent jo par kinai csalad imadkozni, es par elvetemult csatakosra izzadt nyugati orult is. Nem szamoltam meg mennyi szobrocska volt, valoszinuleg senki sem tudja pontosan. Szerzeteseket nem lattam, csak lent az ut legelejen, eleg eroszakosan probaltak valami karkotot 100 HK dollarert ramsozni...Azt hiszem ha megveszem, az sem segitett volna konnyebben feljutni. A szobrokat elnezve azon gondolkodtam, hogy mindegyik kinevet, ahogy szenvedek a felfele utamon :)

 
Csak nevetnek 
A 10.000 Buddha kepekben



-----





No comments:

Post a Comment